ומפני היות יראה זו במקום הנסתר, כתוב
ומפני אחר (דברים כח, נט) והפלא ה' את מכותך,
ונודע שאין פלא אלא במקום זה כמו שפירשו בזוהר
פרשת צו (לא) על פסוק פלא יועץ, ועל יראה זו נאמר
(משלי י, כז) יראת ה' תוסיף ימים, שהיא היראה מחמת
ה' כמו שביארנו ד' בחינות בענין היראה וכלם תלויות
בידו"ד רב ושליט עיקרא ושרשא וכו' וכלא קמיה כלא
חשיב, ולמעלה הוא מקום תוספת החיים כדפירשו בזוהר
בפסוק (ישעיה לח, ו) הנני יוסיף על ימיך. ולכן לא
אמר יראת אלהים תוסיף ימים, כי יראת אלהים היא
יראה מפני הדין והיא מקום זעירו וקמיטו ואינה
במעלות היראה החשובה להוסיף ימים, אבל היראה הזו
היא יראה מפני גדולתו ית' מחמת ידו"ד שהשם הזה
היוה אותו ברמ"ח איבריו ואת נשמתו ומצוייר בו בכל
אבר ואבר והוא ירא לחטוא לפני המלך שלפניו כמו
עבדי המלך הרואים חותם המלך שיראים מאותו החותם
כמו מפני המלך עצמו כדפירשו בתיקונים (תקו"ז יד)
בפסוק (שיר השירים) שימני כחותם. נמצא שהם שלש
בחינות בפסוק, האחד יראת אלהים ואינה מוספת ימים
אלא ימיו הקצובים מיום בריאתו הם העומדים לו, וקצה
האחרון שבמעלות היא יראת ה' המוספת ימים, ושנות
רשעים שאין להם שום יראה תקצורנה מהשנים הקצובים
להם: